x تبلیغات
aminmolayi35

تأثیر قصه در خلاقیت و رشد ذهنی ، عاطفی و اجتماعی کودکان

دراهمیت قصه صوتی رایگان کودکانه گویی و خواندن با کودکان می توان با نقل قولی از افلاطون صحبت را شروع کرد . افلاطون می گوید:

« باید پرستاران و مادران را وادار کنیم فقط حکایاتی را که پذیرفته ایم برای کودکان نقل کنند و متوجه باشند پرورشی که روح اطفال از راه گفتن حکایات به دست می آورد ، به مراتب بیش تر از تربیتی است که جسم آن ها با ورزش پیدا می کند.»

 قصه ها و افسانه ها همواره در رشد و کمال ذهنی و فرهنگی انسان ها مؤثر بوده اند و به نوعی زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم ، شیوۀ کار و تولید آن ها و رفتار ، تفکر ، احساس ، مذهب ، اخلاق و اعتقادات هر جامعه را نشان داده اند.

انسان ها برای فرار از ناکامی ها و نابرابری ها ی اجتماعی و اقتصادی و محرومیت های گوناگون،آرزوها ی شان را با آرامش خیال در قالب افسانه ها، قصه ها ، متل ها ، ترانه ها  و لالایی ها گفته اند.

قصه از ابتدای آفرینش تا کنون وجود داشته است و شاید نخستین قصه ، قصۀ آدم و حوا و نخستین قصه گو حضرت آدم باشد که ماجرای رانده شدنش از بهشت را برای فرزندانش تعریف کرد.

قصه گویی هم چنین به عنوان روشی برای آموزش ارزش های اجتماعی و اخلاقی  استفاده شده. تأکید افلاطون و ارسطو بر قصه گویی  برای کودکان نیز از همین جنبه است .

قصه دربارۀ انسان ها و اشیاء به صورتی متفاوت و با زبانی خوشایند ،آن ها را به آموختن ترغیب می کند.

درون مایۀ اصلی قصه ها آرزوی انسان ها بوده و هست . در واقع انسان ها نیازهای شان را با زبانی ساده و قابل فهم در قصه بیان می کنند. طرح  مسائل هیجان انگیز و عجیب و ظهور عوامل طبیعی ، غیر طبیعی و متافیزیکی باعث می شود شنوندگان از شنیدن قصه  لذت ببرند و انگیزۀ یادگیری در آن ها بیش تر  شود .

کودکان با شنیدن افسا نه ها ، اسطوره ها و قصه های قومی دربارۀ  جهان و آنچه در آن است  اطلاعاتی به دست می آورند و  در ذهن خود ، آرزوهای مطلوبشان را  شکل می دهند . تقریباً تمام افسانه های اقوام و ملل گوناگون این  ویژگی را دارند.

در قصه تمایلات  درونی افراد   تجسم خارجی می یابد و چهره ها و حوادث آن قابل فهم می شود. در طب سنتی هندو برای  بیماران روانی قصه ای می گفتند که مشکل خاص او را مجسم می کرد و از او می خواستند  دربارۀ آن  فکر کند . در این روش انتظار داشتند وقتی  بیمار به داستان فکر  می کند ، هم ماهیت دشواری ها و گرفتاری های آزاردهندۀ زندگی خود ر ا بشناسد و هم راه  حلی برای درمان آن پیدا کند . از میان آن چه داستان دربارۀ ناامیدی ها ، امید ها  و پیروزی  انسان بر دشواری ها و گرفتاری ها می گفت ، بیمار می توانست نه فقط چاره ای ب:.۸’ای مشکل خود بیابد ، بلکه هم چون قهرمان داستان راهی نیز برای بازیابی خویش کشف می کرد .

اما  اهمیت قصه تنها برای کمک به  رشد انسان و آموختن روش های درست ِ زندگی نیست . قصه وقتی درمان کننده است که بیمار به  جزییاتی از داستان فکر کند . جزییاتی که بیانگر  مشکلات و کشمکش های درونی و کنونی زندگی فرد است و به او کمک می کند  به راه حل های فردی برسد.

کودکی که با شنیدن قصه باور کرده است یک  چهرۀ  به ظاهر  نفرت انگیز و خطرناک ممکن است  ، به طرز سحرآمیزی تغییر ماهیت دهد و به بهترین و دوست داشتنی ترین دوست و ناجی تبدیل شود ( مثل داستان دیو و دلبر یا شاهزاده خانم و قورباغه) می تواند باور کند  کودکی را که نمی شناسد ، می تواند  بهترین دوست او

شود .اعتقاد به حقیقت قصه به او جرئت می دهد در نخستین برخورد با یک کودک ناشناس خود را کنار نکشد .

قصه ها هم شادی آفرینند و هم آموزنده . در قصه ها از واژه هایی استفاده می شود که کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد .

اما بهترین شیوۀ قصه گویی کدام است ؟ در این زمینه ، روش های متفاوتی هست . از جمله این که لازم است بعد از گفتن هر قصه یا هنگام قصه گویی  به کودک فرصت دهیم به  قصه فکر کند و دربارۀ آن حرف بزند . این روش از نظر عاطفی و عقلی برای کودک بسیار مفید است.

برای این که داستان توجه کودک را جلب کند بهتر است سرگرم کننده باشد و کنجکاوی او را برانگیزد . هم چنین لازم است تخیل کودک را فعال کند و به او کمک کند توانایی ذهنی اش را افزایش و احساساتش را توضیح دهد.

بهتر است داستان با همۀ جنبه های شخصیتی کودک ارتباط داشته باشد و از نیازهای کودکانه وی  سوء استفاده نکند . قصه باید  نیازهای درونی کودک را جدی بگیرد و اعتماد او  را به خود و آینده اش تقویت کند.

۱۰ مزیت قصه گویی برای کودکان؛ نکات مهمی که باید بدانید

این روزها پدر و مادرها به‌جای خواندن و تعریف کردن داستان، ترجیح می‌دهند کودک‌شان را با تماشای کارتون موردعلاقه‌شان بخوابانند. قصه‌گویی که از لذت‌های سادهٔ دوران کودکی است، مزیت‌های بسیاری به همراه دارد. پدر و مادرها باید هر شب، زمانی را صرف قصه‌گویی برای بچه‌ها کنند.

خواندن کتاب داستان با صدای بلند اصلا کار سختی نیست. اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید یکی از داستان‌هایی را که بلدید تعریف کنید، خاطره‌ای از روزهای کودکی خودتان بگویید یا متنی را از روی گوشی همراه‌تان بخوانید. مزیت‌های قصه‌گویی، به‌ویژه برای خردسالان، کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی‌ها بی‌شمارند.

۱۰ مزیت قصه‌گویی برای کودکان

قصه‌گویی برای کودکان

۱. پایه‌ریزی ارزش‌های درونی

کودکان در سراسر دنیا عاشق داستان هستند. آنها دوست دارند از شخصیت‌های موردعلاقه‌شان بشنوند و گاهی هم از آنها تقلید می‌کنند. با تعریف کردن داستان‌هایی با پیام‌های معنادار، بی‌تردید ارزش‌هایی مانند دانایی، روراستی، شجاعت و … در سن پایین در آنها ریشه می‌گیرند.

۲. نشان دادن ریشه‌ها و ویژگی‌های فرهنگی

با تعریف داستان‌های رایج برای کودکان یا خاطراتی از کودکی خودتان، بچه‌ها با آداب و سنت‌های گوناگون خانوادگی و اجتماعی آشنا می‌شوند. تعریف داستان‌هایی دربارهٔ افراد مختلف فامیل، آنها را با پیشینهٔ خانوادگی و نسب‌شان آشنا می‌کند.

۳. تقویت مهارت زبانی کودک

خواندن داستان با صدای بلند، کودک را با زبان، واژه‌ها و عبارت‌های جدید آشنا می‌کند. این روشی کارآمد برای آموزش کلمات تازه و چگونگی تلفظ عبارت‌هاست.

۴. تقویت‌ مهارت شنیداری کودک

بیشتر بچه‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی بر موضوعی خاص تمرکز کنند. همچنین معمولا به حرف زدن بیشتر از گوش دادن علاقه دارند. قصه‌گویی نه‌تنها توانایی تمرکز کودک را تقویت می‌کند بلکه آنها را مشتاق شنیدن و فهمیدن می‌کند.

 


 


۶. تقویت حافظهٔ کودک

با استفاده از برخی ترفندها، می‌توانید از قصه‌گویی برای تقویت حافظهٔ کودک‌تان بهره بگیرید. پس از قصه‌گویی، می‌توانید از کودک‌تان بخواهید قصه را با زبان خودش تعریف کند یا به نکته‌های خاص یا ویژگی‌های شخصیت‌ها اشاره کند. این کار هم حافظهٔ کودک را تقویت می‌کند و هم توانایی تمرکز او را افزایش می‌دهد.

۷. گسترش دید کودک

کودکان به‌سادگی امکان رویارویی با فرهنگ‌ها و شرایط اجتماعی کشورهای مختلف دنیا را ندارند. با قصه‌گویی برای کودکان، آنها را با مکان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون سراسر جهان آشنا می‌کنید. سعی کنید قصه‌های متنوعی از کشورها و فرهنگ‌های متفاوت برای کودکان بخوانید تا دید و درک آنها را گسترده‌تر کنید.

۸. کمک به یادگیری تحصیلی

قصه‌گویی، بنیانی برای یادگیری و آموزش رسمی است. کودکان بسیاری با تکرار و بدون درک موضوعی خاص، آن را فرا می‌گیرند. قصه‌گویی به‌شکل پیوسته و تکرارشونده، به کودک کمک می‌کند درک بهتری از آنچه می‌خواند یا می‌شنود پیدا کند و هم‌زمان لذت ببرد. گاهی وقت‌ها آموزش مفاهیم درسی به‌وسیلهٔ داستانی جذاب (برای مثال موضوع کسل‌کنندهٔ تاریخی که در قالب داستانی هیجان‌انگیز بیان می‌شود) فراگیری را ساده‌تر و کنجکاوی را تقویت می‌کند.

۹. تقویت مهارت‌های ارتباطی

رای پرسیدن تردید دارند! قصه‌ کودکانه جدید گویی به کودک در فراگیری هنر طرح پرسش‌های درست، کمک می‌کند. همچنین به آنها نشان می‌دهد چطور مکالمه‌ کنند و اعتماد به نفس آنها را تقویت می‌کند. خواندن و شنیدن داستان صوتی کودکانه به‌شکلی تکرارشونده، توانایی سخنوری کودکان را بهبود می‌بخشد.

۱۰. کمک به رویارویی با موقعیت‌های دشوار

بیشتر وقت‌ها موقعیت‌های دشوار، کودکان را گیج و سردرگم می‌کند. داستان‌هایی با موضوع آدم‌هایی که در موقعیت‌های دشوار قرار می‌گیرند، به کودک کمک می‌کند درک بهتری از چنین موقعیت‌هایی پیدا کند. بهتر است برای کودکان داستان‌هایی تعریف کنید که نشان می‌دهند رنج و سختی هم مانند شادی و خوشی، بخشی از زندگی هستند. داستان‌های مناسب به کودکان کمک می‌کنند با موقعیت‌های گوناگون و به‌طور کلی زندگی، بهتر روبه‌رو شوند.

روش‌ درست قصه‌گویی

روش درست داستان گویی برای کودکان

همان‌قدر که قصه‌گویی برای کودکان مهم است، انتخاب روش درست قصه‌گویی نیز اهمیت دارد. نکاتی که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کنند به روش درست برای کودکان قصه بگویید.

۱. آسوده

فضایی راحت و آسوده را برای تعریف داستان فراهم کنید. محیط و حس مناسب را برای خواندن یا تعریف کردن داستان خلق کنید.

۳. مقدمهٔ مناسب

اگر خودتان داستان تعریف می‌کنید، برای کودک روشن کنید کجا و از چه کسی آن را شنیده‌اید. برای او توضیح بدهید که چطور شنیدن این داستان به شما کمک کرده است و چطور می‌تواند به او کمک کند. سعی کنید از همان آغاز، توجه کودک را جلب کنید.

۴. توصیف مناسب

هنگام تعریف داستان، از حرکات مناسب دست، بدن و چهره غافل نشوید. می‌توانید با صداهای متفاوت از زبان شخصیت‌های مختلف صحبت کنید یا از کودک‌تان بخواهید این کار را انجام دهد تا جذابیت داستان را بیشتر کنید.

۵. صحبت با صدای رسا اما به‌آهستگی

باید به اندازهٔ کافی بلند اما شمرده و به‌آهستگی قصه را تعریف کنید. صدای شما باید همان حسِ‌ موجود در قصه را منتقل کند. متناسب با قصه، بلندی و لحن صدایتان را تغییر دهید؛ در بخش‌های گوناگون و به تناسب موقعیت مکث کنید.

۶. درگیر کردن کودک با قصه

با به‌کارگیری عبارت‌های مختلف یا پرسیدن سؤال‌هایی مانند «می‌دونی چطوریه؟» کودک را درگیر قصه کنید. همچنین می‌توانید از آنها بخواهید دربارهٔ پیام داستان یا آنچه از آن فهمیده‌اند، صحبت کنند.

 


حتما بخوانید: تفکر خلاق در کودکان چطور پرورش می‌یابد؟


 

توصیه‌هایی برای قصه‌گویی بهتر به کودکان

توصیه هایی برای قصه گویی برای کودکان

 

کودک‌تان را تشویق کنید تا برای عکس‌های مختلف داستان‌هایی تعریف کنید. برای نمونه، عکس روز تولد او یا عکسی از برف‌بازی خانوادگی برای داستان‌پردازی مناسب‌اند.

با انتخاب عکس‌های مختلف، به‌نوبت داستان عکسی را که انتخاب کرده‌اید، تعریف کنید.

می‌توانید با انتخاب چند عکس از کودک‌تان بخواهید، آنها را بر اساس ترتیب زمانی مرتب کند.

عکسی از رویدادی خاص انتخاب کنید و از دل‌بند‌تان بخواهید با توجه به نشانه‌های موجود در عکس (لباس عروس، کیک، کلاه بوقی و …) داستانی برای آن تعریف کند.

کودک‌تان را تشویق کنید تا چند عکس (۱۰ تا یا کمتر) را انتخاب، آنها را به ترتیب زمانی مرتب کند و داستانی برای آنها بسازد. تماشای اینکه آنها کدام عکس‌ها را انتخاب می‌کنند و چه داستانی برای آنها می‌سازند، دل‌پذیر است.

۲. قصه‌گویی با نقش‌ و نگارها

این کار جذابیت بی‌حدی به روند داستان‌نویسی می‌افزاید. نقش و نگارها، ابزار شگفت‌انگیزی برای تحریک خلاقیت، تقویت به‌کارگیری مداد و قلم و افزایش خنده و لبخند هستند!

نخست باید نقش‌های مختلفی گردآوری کنید. نقش‌هایی از حیوانات، خودروها، گل و گیاه و … به صفحه‌ای برای افزودن نقش‌ها به آن یا کاغذی برای نوشتن داستان روی آن نیاز دارید.

می‌توانید کودک را تشویق کنید نگاره‌های مختلف را با رنگ‌های گوناگون رنگ کند. همچنین می‌توانید از او بخواهید نگاره‌های گوناگونی را انتخاب کند و برای آنها داستانی بسازد.

هنگام داستان‌نویسی می‌توانید اشتباهات آنها را اصلاح کنید و واژه‌های جدید به آنها یاد بدهید. این کار بسیار سرگرم‌کننده است و جنبهٔ آموزشی قابل‌توجهی دارد.

خودتان باشید

در پایان دوباره یادآوری می‌کنم که سبک قصه‌گویی شما اهمیت بسیاری دارد. روش قصه‌گویی شما نباید برای کودک‌تان و حتی خود شما یکنواخت و خسته‌کننده باشد. شما هم می‌توانید از آنچه می‌خوانید لذت ببرید.

قصه‌گویی در رشد و پیشرفت کودکان نقش بسزایی دارد. کودک دل‌بندتان نباید چنین فعالیت ساده اما به‌شدت مهمی را از دست بدهد. همین حالا به‌دنبال قصه‌ای مناسب برای زمان خواب کودک عزیزتان باشید.

اگر زیاد از پرینترتان استفاده نمی کنید، احتمالاً این مشکل را تجربه کرده اید. خشک شدن کاتریج پرینتر جوهرافشان مشکل خیلی بزرگی نیست و خودتان هم می توانید آن را برطرف کنید. در این  آموزش تعمیر کارتریج خشک شده را یاد می گیرید. برای اینکه بتوانید تعمیر کاتریج خشک شده را در خانه انجام بدهید، نیاز به مهارت خاصی ندارید. فقط باید دقت کنید مراحل را دقیقاً به شکلی که می خوانید انجام بدهید.

تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر

تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر

مدل پرینتر جوهرافشان تغییر زیادی در نحوه تعمیر کارتریج ایجاد نمی کند. البته ممکن است برخی جزییات نیاز به تغییر داشته باشند که آنها را خودتان باید پیدا کنید.

گام اول : کارتریج را جدا کنید

تعمیر کارتریج پرینتر

کارتریج را جدا کنید

کارتریج را جدا کنید

در برخی از پرینترهای ارزان سری به کارتریج جوهر وصل شده است. اما این کارتریج ها خیلی گران هستند که البته این گرانی بی دلیل نیست. پرینتری که در تصویر می بینید، Canon IP4600 است که قیمت زیادی ندارد اما پنج کارتریج دارد که بدون جابجا کردن سری از پرینتر جدا می شوند. در تصویر بالا می توانید این کاتریج ها جدا شده اند.

گام دوم : سری را جدا کنید

برای جدا کردن سری پرینتر، باید اهرم خاکستری را بالا بکشید. با اینکار سری بدون هیچ مقاومتی بیرون می آید. حواستان باشد در این مرحله از تعمیر کارتریج به قسمت های عقب و زیر سری یعنی جایی که نازل جوهر قرار دارد، دست نزنید. این قطعات بسیار ظریف و البته آغشته به جوهر هستند.

گام سوم : یک لوله مکش مناسب پیدا کنید

اینجا باید کمی خوش شانس باشید؛ البته اگر اهل بازیافت وسایل بدردنخور باشید هم کارتان زودتر راه می افتد. باید یک لوله مکش پیدا کنید که قطرش به اندازه اتصالات کارتریج روی سری پرینتر باشد. سعی کنید متناسب ترین لوله به اندازه اتصالات را پیدا کنید. البته تعمیر کارتریج خشک شدن برخی پرینترها بدون لوله مکش هم ممکن است اما لوله کارتان را ساده تر می کند.

گام چهارم : سری پرینتر را داخل آب قرار بدهید

سری پرینتر را داخل آب با عمق چند میلیمتر قرار بدهید

سری پرینتر را داخل آب با عمق چند میلیمتر قرار بدهید

یک در پلاستیکی صاف بردارید و داخلش کمی آب (به عمق چند میلیمتر) بریزید. دربی که آب را داخلش می ریزید، نباید سرامیکی (یا هر جنس سفت دیگر) باشد چون لبه های نازل سرامیکی هستند و خیلی راحت می شکنند. حتی یک تماس کوچک با سطوح سرامیکی یا آهنی برای شکستن این قطعات ظریف کافی است.

سری پرینتر را داخل آب بگذارید تا کمی آب جذب بکند. با اینکار جوهر خشک شده حل می شود. در همین حین سعی کنید با کمک لوله لاستیکی کمی از آب را داخل نازل ها بکشید. برای اینکار لازم نیست لوله را بمکید. کافی است سر لوله را با دست تان بگیرید و دیواره ها را فشار بدهید. بعد از کشیدن آب داخل نازل ها، یک ساعت صبر کنید. اگر بتوانید یک شب صبر کنید خیلی بهتر است.

اتصالات پشت سری پرینتر معمولاً ضدآب هستند اما حواستان باشد آنها را خیلی خیس نکنید.

گام پنجم : سری پرینتر را خشک کنید

وقتی خواستید سری پرینتر را سرجایش نصب کنید، ابتدا آن را با دستمال کاغذی خشک کنید. نباید سری را روی دستمال بکشید و همین که چند دقیقه آن را روی دستمال قرار بدهید کافی است. بهتر است از دستمال میکروفایبر استفاده کنید تا داخل نازل پرز نگیرد. می توانید رنگ جوهرهای مختلف را هم روی دستمال ببینید.

گام ششم : سری پرینتر را سرجایش قرار بدهید

بعد از اینکه مطمئن شدید سری پرینتر کاملاً خشک شده، آن را سرجایش برگردانید. اهرم را ببندید و هر پنج کارتریج را سرجایشان قرار بدهید. سپس پرینتر را ببندید و آن را خاموش کنید.

چند دقیقه صبر کنید تا جوهر داخل نازل با آب باقیمانده داخل نازل های سری مخلوط بشود. وقتی برای اولین بار بعد از تعمیر کارتریج خشک شده، پرینتر را روشن کنید عملیات پاکسازی نازل ها را انجام می دهد. اگر اینکار را نکرد، خودتان دکمه پاکسازی نازل ها را بزنید. اینکار کمی جوهر هدر می دهد اما لازم است. سپس چند چک پرینت بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می‌کند.

تعمیر کارتریج تمام شد و حالا می توانید از پرینتر مثل روز اول استفاده کنید.

منبع

انواع دوربین مدار بسته موجود در بازار

استفاده از دوربین مدار بسته برای تامین امنیت اماکن تجاری و مسکونی و حتی نظامی در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود می باشند که هر کدام دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند و بنا به محیط و مکان نصب، باید انتخاب شوند.

انواع دوربین مداربسته موجود در بازار کدامند؟

اکنون در هر کسب و کار و سازمان، و حتی ساختمان های مسکونی، برای حفظ امنیت آن مکان اقدام به نصب دوربین مدار بستهمی شود. همین امر باعث ایجاد مراکز فروش دوربین مدار بسته زیادی شده است. اما در بازار انواع دوربین مدار بسته وجود دارد که بسته به نوع کاربری و محل نصب آن، باید یکی از آنها انتخاب شود. هر یک از این دوربین ها ویژگی های خاص خود را دارند که برای کاربری های مختلف مناسب می باشد.

 

چگونه گوشی های هوشمند را عیب یابی کنیم؟

تعمیر گوشی آِیفون

اگر تا به حال به فکر عیب یابی گوشی خود نبوده‌اید بد نیست که این موضوع را مد نظر داشته باشید. این کار خصوصا برای موبایل‌هایی که چند سالی مورد استفاده قرار گرفته‌اند می‌تواند مفید باشد؛ همچنین برای تلفن‌های دست دومی که به تازگی خریداری کرده‌اید و قصد دارید متوجه شوید ممکن است چه مشکلاتی داشته باشند.

ابزار های عیب یابی گوشی یا Diagnostic Tools زمانی نقش خود را به خوبی نشان می‌دهند که تلفن هوشمند دیگر سرعت گذشته را ندارد و به وضوح مشخص است با مشکلی اساسی دست و پنجه نرم می‌کند. بسیاری از افراد برای بررسی مشکلات یک گوشی به حدس و گمان می‌پردازند و اعمال مختلفی را روی آن انجام می‌دهند. موضوعی که می‌تواند در نهایت منجر به بروز مشکلاتی بزرگ شود.

به جای همه‌ی این کار‌ها می‌توان از ابزار‌هایی خاص برای عیب یابی گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. با این کار موبایل به صورت خودکار مشکلش را پیدا کرده و شما را در مسیری کاملا صحیح قرار خواهد داد. در این مطلب قصد داریم به چگونگی عیب یابی گوشی‌های هوشمند بپردازیم. با ما همراه باشید.

استفاده از ابزار عیب یابی پیش فرض گوشی‌ها

 

تعمیرات موبایل

تعمیر موبایل

موبایل از قطعات مختلفی تشکیل شده و هر یک از برندهای موبایل دارای ویژگی های مختص خود هستند، لذا با توجه به برند موبایل باید تعمیرات آن را به مراکز معتبر بسپاریم. کاربران تهرانی می توانند با مراجعه به شعب نمایندگی تعمیرات موبایل در سراسر تهران نسبت به تعمیرات تلفن همراه خود اقدام نمایند.

اما در مورد کاربران موبایل در شهرستان ها ما تدابیری اندیشیده ایم تا عزیزان شهرستانی نیز بدون هیچ گونه مشکلی به نمایندگی دسترسی داشته باشند. این امکان فراهم شده تا کاربران در هریک از شهرستان های ایران عزیزمان تلفن همراه خود را به نمایندگی ارسال نمایند. شرایط ارسال کالا در صفحه ی نمایندگی در شهرستان شرح داده شده است. همچنین می توانید اطلاعات لازم را در خصوص ارسال کالا به نمایندگی تعمیرات موبایل از طریق تماس با ما جویا شوید.

آموزش عيب يابي و تعمیر كامپيوتر (2)

اگر بعد از فشردن دكمه power، كامپيوتر روشن نشد؟

بررسي كنيد آيا سيم برق متصل است؟ آيا سر ديگر سيم برق متصل شده است؟ سوييچي كه در پشت كامپيوترتان وجود دارد چك كنيد. از اتصال صحيح منبع تغذيه به مادربرد اطمينان حاصل كنيد. كابل برق فلاپي را چك كنيد. اگر هيچ يك از اين كارها نتيجه نداد در مرحله بعد هر چيزي را كه به مادربرد متصل است به غير از كابل برق، سيم دكمه power، كارت گرافيك، حافظه RAM و CPU را جدا كنيد. اگر باز هم سيستم بالا نمي آيد يك يا دو قطعه از سيستم شما معيوب است. در اين مورد به احتمال زياد مادربرد يا منبع تغذيه Case شما اشكال دارد.

 

 

اگر سيستم روشن مي شود ولي بوق نمي زند يا بالا نمي آيد؟

ابتدا همه اتصالات را چك كنيد و دوباره امتحان كنيد. در صورتي كه اين عمل مؤثر نبود، بهترين كار اين است كه مانند بالا همه چيز را به غير از سيم دكمه power، كارت گرافيك، حافظه RAM و CPU را از مادربرد جدا كرده و دوباره امتحان كنيد.

اگر كامپيوتر به خوبي شروع به كار كرد كامپيوتر را خاموش كنيد و هر بار يك قطعه را متصل كرده و سپس كامپيوتر را روشن كنيد تا جايي كه مشكل را پيدا كنيد ولي اگر كامپيوتر اصلا‎‎ً روشن نشد احتمالاً يك يا چند قطعه معيوب داريد(CPU ،RAM، مادربرد و منبع تغذيه).

 

كامپيوتر روشن مي شود و متناوبا‎ً بوق مي زند، بالا مي آيد؟

ببينيد آيا حافظه RAM شما بدرستي نصب شده است اگر لازم است آن را بيرون آوريد و دوباره جا بزنيد.

 

سيستم روشن مي شود يك سري بوقهاي سريع مي زند، بالا نمي آيد؟

ببينيد آيا كارت گرافيك به درستي روي اسلات AGP نشسته است يا خير.اگر مقدار كمي از كارت گرافيك خارج از اسلات AGP باشد سيستم بالا نمي آيد.

چند مشكل ديگر هم وجود دارد كه بوسيله اين بوقها شناسايي مي شود اما دو مورد بالا معمول ترين موارد هستند.

اگر سيستم بالا مي آيد ولي مشكلاتي را مشاهده مي كنيد در اين جا دو مشكل عمده ذكر مي شود. كامپيوتر شما در هنگام نصب سيستم عامل بارها از حركت باز مي ايستد علت آن مي تواند گرماي CPU باشد بخصوص CPU هاي شركت AMD يا CPU هاي قديمي تر شركت INTEL. چك كنيد آيا فن CPUبخوبي عمل مي كند و چك كنيد آيا هيت سينك (قطعه آلومينيومي كه روي CPU نصب شده و معمولاً رنگ سياه دارد) بخوبي نصب شده است و با سطح CPU كاملاً موازي است. مطمئن شويد از هيت سينكي استفاده مي كنيد كه ساخت سازنده CPU شماست. هيت سينك اگر درست نصب شود بيش از آنچه نياز است خنك كاري انجام مي دهد.

 تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ

مشكلات زيادي درسيستم عامل همراه با صفحات آبي كه ظاهر مي شود داريد؟

خطاهايي كه در هنگام كپي كردن فايل هاي Set up بوجود مي آيند بخصوص در ويندوز 2000 و XP، به احتمال زياد نشانه وجود مشكل در حافظه RAM شماست. اين امكان هم وجود دارد كه مشكل از هارد ديسك شما باشد اگر خطاها همراه با صفحات آبي است كه در آنها Page Fault ديده مي شود يقيناً مشكل از حافظه RAM شماست.

منبع:forum.1dar1.com

محدود کردن دسترسی افراد به مودم با آدرس فیزیکی Mac

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ببینید حجم اینترنت ADSL شما به صورت غیرمنطقی کم می شود . مثلاً در عرض یک روز 10 گیگابایت از حجم اینترنت شما مصرف شده است در صورتی که شما حتی جمعاً 500 مگابایت هم در آن روز دانلود نکرده اید .

کاملاً مشخص است که مودم شما توسط شخص یا اشخاص دیگری هک شده و استفاده میگردد .معمولاً مودم های وایرلس دو آنتن که برد بیشتری نسبت به مودم های تک آنتن دارند بیشتر هک می شوند .

چون مسافت آنتن دهی سیگنال وایرلس ، بسیار بیشتر از مودم های تک آنتن است یا حتی افرادی که در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها زندگی میکنند سیگنال وای فای مودم آنها بسته به نوع مودم و محل قرار گیری آن تا چند طبقه بالاتر یا پایین تر داخل ساختمان قابل دریافت است . به همین دلیل به راحتی میتواند توسط اشخاص دیگر مورد سوء استفاده قرار بگیرد .

امروز در این مقاله قصد داریم راه حلی برای این مشکل به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید …

محدود کردن دسترسی افراد به مودم با آدرس فیزیکی Mac

مک ادرس مودم

برای این که جلوی اتصال این افراد را به اینترنت بگیریم می توانیم از آدرس فیزیکی برای مودم استفاده کنیم به این صورت که تنها به کسانی که اجازه داده شده بتوانند به مودم وصل شوند و از اینترنت استفاده کنند .

مک آدرس چیست ؟

Mac Adress  مخفف عبارت Media Access Control می باشد که به آن آدرس سخت افزاری میگویند که دستگاه هایی مانند موبایل و لپ تاپ هر کدام یک آدرس فیزیکی جدا گانه دارند حال برای اینکه بتوانید مودم را محدود به آدرس فیزیکی کنید باید آدرس فیزیکی دستگاه خود را پیدا کنید.

modem mac adress

modem mac adress

پیدا کردن مک آدرس :

  1. در دستگاه های موبایل این مسیر را برای پیدا کردن مک آدرس دنبال کنید Setting > WiFi Advance > Mac
  2. حال برای پیدا کردن آدرس فیزیکی لپ تاپ خود باید در داخل قسمت Search عبارت CMD را جستجو کرده و عبارت ipconfig/all را داخل آن تایپ کنید حال در قسمت Wireless LAN Adapter عبارتی که جلوی Physical Address است همان آدرس فیزیکی شماست .

اضافه کردن مک آدرس :

حال که آدرس فیزیکی دستگاه خود را فهمیدید باید Ip مودم را در مرورگر خود وارد کنید. ip مودم معمولا یک از این دو میباشد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ حال که آیپی مودم را وارد کردید در قسمت UserName و Password عبارت admin را وارد کنید (سعی کنید آن را عوض کنید تا کسانی که از این موضوع اطلاع دارند به پنل شما وارد نشوند)

حال در سربرگ Advanced Tab در قسمت Mac Filtering با فعال کردن دسترسی (Enable Access control) مک آدرس ها را وارد کرده (add) و تنظیمات را ذخیره کنید.

اگر در سربرگ Advanced Tab گزینه Mac Filtering وجود نداشت به قسمت Interface Setup رفته و در قسمت Mac Adress  آی پی هایی را که میخواهید به مودم وصل شوند را در آن وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.اکنون فقط کسانی اجازه دسترسی به مودم شما را دارند که مک آدرس آنها را شما در لیست وارد کرده باشید. حتی در صورتی که شخصی دیگری با داشتن رمز صحیح بخواهد به مودم شما متصل شود مودم اجازه دسترسی به آن را نخواهد داد .

بخش دیگری که باید تنظیم کنید گزینه Use WPS هست که در تنظیمات بخش وایرلس مودم وجود دارد .این گزینه باید روی حالت No قرار بگیرد .

پیشنهاد میکنیم در صورتی که تاکنون اقدام به این کار نکردید حتماً در اولین فرصت آن را انجام دهید تا از دسترسی افراد غیر مجاز به اینترنت خود جلوگیری کنید .

درصورتی که در مورد این مطلب سوالی داشتید یا در حین انجام آن دچار مشکل شدید میتوانید با ما در ارتباط باشید . در اولین فرصت سوال شما بررسی و به آن پاسخ داده خواهد شد .

 

ویژگی های یک قصه ی خوب

 

ماجراي گودي!

بگذاريد از يك خاطره شروع كنم. من شاگردي داشتم كه از نظر مهارت‌هاي فنيو علم‌آموزي پيشرو بود اما به همان مقدار كم حرف و خجالتي بود. بابت هرچيز، مظلومانه گوشه‌اي گريه ميكرد. آن روزها يك راه حل براي رفع اين مسئله به ذهنم رسيد: يك شخصيت داستاني بسازم. شخصيتي كه فقط مختص دانش‌آموزم بود!

با چوب بستني و چند ابزار ديگر يك آدمك درست كردم و به او دادم. گفتم اسم اين آدمك گودي است. موقع ناراحتي و عصبانيت‌هايش گريه ميكند و چند ماجرا هم از گودي برايش تعريف كردم. از شاگردم بابت مسائل گودي راه حل خواستم و بعد عروسك را به او دادم. از او خواهش كردم مراقبش باشد و اينطور شد كه شاگردم براي گودي ماجراهايي كه با آن‌ها همذات پنداري ميكرد مي‌ساخت وبعد دنبال راه حل ميگشت و درباره آن‌ها حرف ميزد.

خيلي نگذشت كه گريه‌هاي او قطع شد. اين به خاطر ذهن قصه‌گو كودكان است. هميشه قصه‌ها نه تنها روي بيان و خلاقيت بچه‌ها اثر دارند بلكه روي هوش اجتماعي هم تاثير بسزايي دارند.

تاثير قصه بر كودكان

يكي از راهكارهاي خوب تربيتي قرار دادن مسائل مهم اخلاقي در قالب قصه است. هرچقدر مسائل در ذهن كودكان واقعي و قابل باورتر باشد تاثير و همذات پنداري بيشتري اتفاق ميفتد. درنتيجه انتقال مفاهيم تربيتي و اخلاقي راحت‌ترانجام مي‌شود. با تكرار قصه‌هاي مبتني بر مفاهيم اخلاقي و تربيتي، كودك آنرا در خود دروني ميكند و در زندگي روزمره خود به كار ميبندد.

همچنين داستان‌ها مي‌توانند تاثيرات مهمي در تقويت فن بيان، هوش كلامي و اعتماد به نفس كودك داشته‌باشند.

قصه خوب چيست؟

بهترين نوع داستان، قصه‌ي به دور از شعار است كه به زور محتواي اخلاقي را به كودك قالب نكند. قصه خوب برگفته از ماجراهاي جذاب است كه در خلال آن نكات رفتاري نيز گفته ميشود. حتي هر والدي ميتواند با توجه به شرايط رفتاريفرزندش قصه‌ها و شخصيت‌هاي خود را بسازد و براي كودك خود تعريف كند. اما بايد به خاطر داشته باشيم همانطور كه بزرگسالان از پيام‌هاي مستقيم اخلاقي استقبال نمي‌كنند، كودكان هم از نصيحت مستقيم در داستان لذت نميبرند.

قصه و بيان كودك

نكته مهم درباره تاثير داستان اين است كه قرار نيست كودكان فقط شنونده قصه‌هاي ما باشند. درواقع وقتي خود كودكان بيان كننده داستان باشند، تاثير بيشتر و بهتري بر مهارت‌هاي كلامي آنها دارد. مهمترين فايده قصه گفتن كودكان افزايش هوش كلامي، رفع خجولي و افزايش اعتماد به نفس آن‌هاست. علاوهبرا اينها داستان‌گويي دايره لغات كودكان را بيشتر ميكند و مسلما در روابطاجتماعي آن‌ها تاثير به سزايي دارد. همين طور تخيل آن‌ها افزايش پيدا كردهو در خلاقيت آنها اثرگذار است.

كودك قصه‌گو

با چند بازي ساده ميتوانيم كودكان را به داستان‌گويي تشويق كنيم.

  1. اگر از روي كتاب قصه ميخوانيم، ميتوانيم قبل از خواندن ماجرا درباره تصاوير آن حرف بزنيم و از كودك بخواهيم خودش با توجه به عكس‌هاي كتاب يك داستان بسازد.
  2. همراه با اتفاقات داستان از كودك بخواهيم خودش را جاي شخصيت‌ها قرار دهد و بگويد در شرايط مختلف چه تصميماتي ميگرفت. اين كار باعث تقويت مهارت حل مسئله در كودك نيز ميشود.
  3. كارت‌هايي با تصاوير مختلف داشته باشيم و از كودك بخواهيم براي يك يا چندتا از تصاوير ماجرا بسازد و تعريف كند.
  4. ميتوانيم از فرزندمان درخواست كنيم ماجراهايي كه در طول روز برايش اتفاق مي‌افتد را تعريف كند و از ميان ماجراها يكي كه از همه برايش جذاب‌تريا چالش برانگيز تر است را بنويسد و يا نقاشي كند.
  5. وقتي قرار است به مهماني برود، دوستان تازه را ببيند يا هرفعاليت ديگريانجام دهد، بخواهيم درباره اتفاقاتي كه فكر ميكند ممكن است بيفتد حرف بزند.
  6. همراه با كودك در قالب شخصيت‌ها، اشياء و حيوانات مختلف برويم و به جاي آنها فكر كنيم و حرف بزنيم و بازي كنيم.

قصه صوتي  كودكانه

داستان كودكانه جديد

 

تاثیر داستان گویی بر سلامت روان کودکان و بزرگسالان

هفت فایده قصه گویی

بسیاری از آدم‌ها تصور می‌کنند داستان گویی به نحوی به لحظاتی مربوط می‌شود که مادرها یا پدرها تا قبل از آن که کودکان‌شان در رختخواب به خواب بروند و خواب خوبی داشته باشند، برایشان داستان تعریف می‌کنند.

 

با وجود این، در حقیقت، داستان های کودکانه جدید گویی فقط به تعریف داستان برای کودکان محدود نمی‌شود. جدای از تعریف داستان‌های جن و پری، با پایان‌های شاد، داستان گویی مفهوم گسترده‌تری را در بر می‌گیرد. در واقع، در میان گذاشتن تجربه‌ها در برابر گروهی از آدم‌ها نیز نوعی داستان گویی به شمار می‌رود. مهم‌ترین مسئله‌ای که در این میان نباید فراموش شود این است که به نظر می‌رسد داستان گویی، نه فقط برای کودکان، بلکه برای آدم‌هایی در تمام سنین، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

با این‌که در دوران مدرن، آدم‌های امروزی داستان گویی را به عنوان یک کار سنتی تصور می‌کنند، این کار هم‌چنان برای آدم‌ها فوق‌العاده مفید است. علی‌رغم آن‌که به نظر می‌رسد قصه گویی یا داستان گویی بسیار ساده است و فقط جنبه‌ی سرگرمی دارد، فواید این کار برای سلامت روان بسیار شگفت‌انگیز هستند. در طول روزهای هفته، ممکن است دائما مشغول کار باشید؛ ولی گاهی اوقات، زمان‌های بیکاری‌تان را مشغول وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی هستید.

از سویی دیگر، کودکان دائما به استفاده از وسایل الکترونیکی عادت کرده‌اند و این مسئله دیگر پدیده‌ای تازه و نادر نیست. داستان گویی در مقایسه با اعتیاد به دستگاه‌های الکترونیکی و تماشای برنامه‌های تلویزیون، پدیده‌ای است که برای تن‌درستی‌تان، به خصوص برای سلامت روان، بسیار مفید و ضروری است.

در ادامه، با فهرستی از فواید داستان گویی برای سلامت روان اشاره می‌کنیم. تا انتهای این مقاله با سایت تدسا همراه باشید!

۱. افزایش خلاقیت

یکی از نتایج مفیدی که می‌توانید از جلسات داستان گویی به دست بیاورید، افزایش خلاقیت‌تان است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند، زمانی که در حال شنیدن یک داستان هستید یا زمانی که به اصطلاح “‌شنونده‌ی‌”‌ یک داستان می‌شوید، چیزی را که گوینده‌ی داستان در حال بازگو کردن است، تجربه و احساس می‌کنید.

برای مثال، وقتی گوینده مطلبی را درباره‌ی غذایی خوشمزه تعریف می‌کند، شما میزان خوشمزگی غذا را تصور خواهید کرد. در اثر این تصور، قشر حسی مغزتان فعال می‌شود. از آن جا که این تصور می‌تواند به فعال‌تر شدن مغزتان منجر شود، باعث ایجاد خلاقیت در شما خواهد شد. در این صورت، می‌توانید خلاق بمانید و یافتن ایده‌های جدید برای‌تان آن‌چنان دشوار نخواهد بود.

۲. تقویت حافظه

وقتی به داستانی گوش می‌دهید، موقعیتی را که در داستان به تصویر کشیده می‌شود، در ذهن‌تان تصور می‌کنید. اگر بعد از چند روز سعی کنید داستان را به خاطر بیاورید، با تصور توالی رویدادهای موجود در شرح داستان، توانایی‌تان برای به یاد آوری مطالب افزایش می‌یابد.

اگر بخواهید حافظه‌ی کودک‌تان تقویت شود، می‌توانید از همین ویژگی داستان گویی استفاده کنید. درست بعد از این‌که برای کودک‌تان داستانی را تعریف کردید، می‌توانید از کودک بخواهید جریان داستان را برای‌تان بازگو کند. طریقی که کودک‌تان می‌تواند جزییات و ترتیب وقایع داستان را به خاطر بیاورد، می‌تواند حافظه‌ی کودک را تقویت کند.

به غیر از داستان گویی، فعالیت‌های جذاب و مفید دیگری هم وجود دارند که می‌توانند حافظه‌تان را تقویت کنند؛ به طور مثال، نقاشی کشیدن حافظه‌تان را تقویت می‌کند.

۳. افزایش دایره‌ی واژگان

علاوه برفایده خواندن کتاب برای سلامت ذهنی و بدنی، گوش دادن به داستان نیز می‌تواند دایره‌ی واژگانی را افزایش دهد؛ به خصوص وقتی این کار برای کودکان انجام شود. درک و آشنایی با واژگان گوناگون از طریق انجام فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای نظیر داستان گویی برای کودکان می‌تواند بسیار آسان‌تر باشد. داستان گویی با ایجاد فضایی که آن‌چنان مانند فضای مدرسه خشک و جدی نیست، روش بسیار جذاب‌تر و دلپذیرتری برای یادگیری و آموزش است.

زمانی که کودکان به داستان گوش می‌دهند، واژگان و عباراتی که آن‌ها می‌شنوند، به طور خودکار باعث می‌شوند ذهن‌شان با این واژگان آشنا شود. به این ترتیب، آن‌ها در صحبت کردن و خواندن مسلط‌تر و روان‌تر می‌شوند، زیرا داستان گویی کمک می‌کند دایره‌ی واژگانی کودکان افزایش یابد.

۴. گریز از تنهایی

وقتی در جلسات داستان گویی در کنار سایر آدم‌ها قرار می‌گیرید، تنهایی‌تان نیز از بین می‌رود. همان طور که می‌دانید، داستان گویی تنها به تعریف داستان از سوی مادرها و پدرها برای کودکان‌شان محدود نمی‌شود. در شرایطی که آدم‌ها داستان‌های‌شان را برای یکدیگر تعریف می‌کنند، دیگر کسی احساس تنهایی نخواهد کرد.

داستان گویی باعث ایجاد حس با هم بودن می‌شود و تنهایی را می‌زداید. حضور در جمع آدم‌ها و هم‌زمان، در میان گذاشتن داستان‌های‌تان می‌تواند به گریز از تنهایی کمک کند. به علاوه، این کار باعث می‌شود آدم‌ اجتماعی‌تری شوید.

۵. احساس شادمانی

گوش دادن به داستان‌های سایر آدم‌ها می‌تواند باعث ایجاد حس شادمانی شود. این کار برای ایجاد حس شادی بسیار مفید است؛، به خصوص هنگامی که آدم‌های حاضر در جلسه‌ی داستان گویی، نقش‌های‌شان را با یکدیگر تعویض می‌کنند؛ به این ترتیب که گوینده می‌تواند به شنونده تبدیل شود و بالعکس.

وقتی داستان آدم‌های دیگر را می‌شنوید، به خصوص هنگامی که این داستان‌ها درباره‌ی کشمکش‌ها و مبارزات‌شان در زندگی و نحوه‌ی پشت سر گذاشتن مشکلات باشند، چشم‌انداز جدیدی از زندگی به دست خواهید آورد. این مسئله حس قدرشناسی‌تان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در زندگی‌تان احساس شادتری داشته باشید. همین شرایط هنگامی که گوینده‌ی داستان باشید نیز صادق است. در میان گذاشتن تجربه‌های‌تان در برابر سایر آدم‌ها، باعث می‌شود شادتر باشید و به خودتان افتخار کنید.

۶. درمان افسردگی

داستان گویی قادر است افسردگی را در برخی آدم‌ها بهبود ببخشد. هنگامی که در حال شنیدن یک داستان شگفت‌انگیز هستید، می‌توانید آن‌چه را در جریان داستان می‌گذرد، در ذهن‌تان پردازش کنید و درس‌هایی جدید بیاموزید. تا وقتی تحت تاثیر افکار مثبت قرار بگیرید، ارتعاشات مثبت اجازه نخواهند داد افسرده بمانید.

به علاوه، وقتی داستانی را تعریف می‌کنید و اجازه می‌دهید دیگران آن را بشنوند، اندکی از سنگینی بار این تجربه‌ها را از دوش خود بر می‌دارید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست بار تجربه‌های ناراحت کننده‌تان را به تنهایی به دوش بکشید. از همه مهم‌تر، با حضور همیشگی در این گونه جمع‌ها، برای همیشه از شر افسردگی خلاص می‌شوید.

همین حالا ببینید: انواع افسردگی و درمان آن

۷. افزایش عزت نفس

اگر به دلیل پایین بودن عزت نفس‌، با حضور در جمع مشکل دارید و اعتماد به نفس لازم را برای این کار ندارید، داستان گویی روش خوبی است که از طریق آن، می‌توانید اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. در شرایطی که می‌بینید گوینده‌ی داستان در حال تعریف ماجرایی الهام‌بخش است، می‌توانید زندگی‌تان را در قاب بزرگ‌تری مشاهده کنید؛ و همین مسئله می‌تواند باعث شود فرد مثبت‌تری باشید. بنابراین، داستان گویی می‌تواند سطح عزت نفس‌تان را بالا ببرد.

هم‌چنین، تغییر نقش‌تان، از جایگاه شنونده به گوینده، نیز می‌تواند برای افزایش عزت نفس مفید باشد. با تغییر نقش‌تان، از شنونده به گوینده‌ی داستان، می‌توانید یاد بگیرید چگونه باید داستان‌های‌تان را برای سایر آدم‌ها تعریف کنید. می‌توانید درباره‌ی همه چیز صحبت کنید؛ هر موضوعی که به آن علاقه‌مند هستید. نخست، ممکن است احساس سختی و مشقت کنید،‌ زیرا با شرایطی که در مرکز توجه دیگران قرار بگیرید،‌ آشنایی چندانی ندارید. ولی با مرور زمان، اعتماد به نفس بیش‌تری پیدا خواهید کرد.

توصیه‌ی آخر

از آن‌جا که داستان گویی برای سلامت روان مفید است، لازم است بیش‌تر به این مسئله فکر کنید و آن را به اندازه‌ی بیش‌تری در برنامه‌ی زندگی‌تان قرار دهید. کسب و کار و مشغله‌های مربوطه ممکن است ذهن و وجودتان را در خود غرق کرده‌ باشند. بنابراین، توصیه می‌شود زمانی را برای داستان گویی با دوستان اختصاص دهید، و شاید هم به جلسات گروهی داستان گویی ملحق شوید.

فارغ از این که چه میزان در زندگی مشغولیت دارید، باید سعی کنید داستان گویی را در برنامه‌ی زندگی‌تان قرار دهید. این کار را می‌توانید در برنامه‌های هفتگی‌تان یا در اوقات فراغت‌تان بگنجانید. فواید داستان گویی برای سلامت روان، ارزش امتحان کردن را دارند. اجازه دهید ذهن‌تان در وضعیتی آرام و بی‌دغدغه قرار بگیرد؛‌ به این ترتیب، بدن‌تان نیز سالم خواهد ماند!

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد